Google překladač: English Deutsch
TOVEK webinář duben
Dialog 3000Skylla SK

Partneři Projektu CAD

 
Tech CAD Solutions
Advanced Engineering
TD-IS
Technodat
ISSS_2025

StreamTech.tv

streamtech tv-logo
Dialog 3000Skylla SK

Integrace navigace do telematického systému pro optimální řízení tras

Autor článku: MapFactor   
Středa, 26 Březen 2025 23:23

Tags: Integrace | MapFactor | Navigace | Optimální řízení tras | Telematický systém

MapFactor-PR-2513Ma­p­Fac­tor, český vý­vo­jář GPS na­vi­gač­ní­ho soft­wa­ru a sys­té­mů pro sle­do­vá­ní vo­zi­del, před­sta­vu­je dvě va­ri­an­ty in­te­gra­ce map a na­vi­gač­ních funk­cí do te­le­ma­tic­kých sys­té­mů firem a mož­nos­ti pro­po­je­ní fi­rem­ní­ho soft­wa­ru s na­vi­ga­cí ři­di­čů pro op­ti­mál­ní ří­ze­ní do­pra­vy. Na­vi­gač­ní apli­ka­ce Ma­p­Fac­tor Na­vi­ga­tor umožňuje vy­u­ži­tí funk­ce vzdá­le­ných pří­ka­zů pro jeho in­te­gra­ci do dis­pe­čer­ských a te­le­ma­tic­kých sys­té­mů firem.

Cen­t­rá­la firmy a dis­pe­če­ři mohou přes vzdá­le­ný pří­kaz za­slat přímo do na­vi­ga­ce ři­di­če např. nový cíl, zís­ká­vat in­for­ma­ce o ak­tu­ál­ní po­lo­ze vo­zi­dla nebo od­ha­do­va­ném čase pří­jez­du. Vše se děje bez po­tře­by ma­nu­ál­ní­ho za­dá­vá­ní či ode­sí­lá­ní in­for­ma­ce sa­mot­ným ři­di­čem, což při­spí­vá ke spo­leh­li­vos­ti a bez­peč­nos­ti do­pra­vy. Vzdá­le­né pří­ka­zy jsou u na­vi­gač­ní­ho soft­wa­ru Ma­p­Fac­tor do­stup­né pro všech­ny ope­rač­ní sys­témy.

remote command sent received in Navigator-2513

Příklad odeslaného vzdáleného příkazu přijatého v Navigatoru

Novou al­ter­na­ti­vou je im­ple­men­ta­ce Ma­po­vé­ho a na­vi­gač­ní­ho SDK vý­vo­já­ři přímo do je­jich vlast­ní­ho soft­wa­ru. Sada ná­stro­jů v rámci Ma­p­Fac­tor Maps & Na­vi­gati­on SDK pro An­dro­id umo­ž­ňuje snad­no in­te­gro­vat of­fli­ne mapy, pro­fe­si­o­nál­ní na­vi­ga­ci a lo­ka­li­zač­ní funk­ce do je­jich vlast­ní apli­ka­ce a ná­sled­ně do na­vi­ga­ce ři­di­če za­sí­lat po­třeb­né po­ky­ny.
Obě tyto mož­nos­ti na­bí­ze­jí fir­mám fle­xi­bi­li­tu při vý­bě­ru nej­vhod­něj­ší­ho ře­še­ní pro ko­mu­ni­ka­ci s ři­di­či a pří­mou kon­t­ro­lu nad tra­sa­mi a po­lo­hou vo­zi­del, ať už pro­střed­nic­tvím ho­to­vé­ho na­vi­gač­ní­ho soft­wa­ru nebo in­te­gra­cí na­vi­gač­ních funk­cí do vlast­ních sys­té­mů.

remote command sent received in Navigator.png v2-2513
Jiný příklad odeslaného vzdáleného příkazu přijatého v Navigatoru

Kdo nejvíce vzdálenou komunikaci využije?

Úz­ké­ho pro­po­je­ní na­vi­ga­ce vo­zi­dla s dis­pe­čin­kem vy­u­ží­va­jí zejmé­na lo­gis­tic­ké a pře­prav­ní firmy, slož­ky IZS (hasi­či, zá­chran­ná služ­ba, po­li­cie), bez­peč­nost­ní agen­tu­ry a další spo­leč­nos­ti spra­vu­jí­cí větší flo­ti­lu vo­zi­del.

Sedm vybraných ukázek vzdálené komunikace s řidiči

  1. Vzdá­le­né na­sta­ve­ní tras: Dis­pe­če­ři mohou na dálku za­dá­vat nové cíle a prů­jezd­ní body. Ři­di­či ob­dr­ží tato ak­tu­a­li­zo­va­ná data v re­ál­ném čase a mohou oka­mži­tě za­há­jit na­vi­ga­ci nebo do­kon­čit svou ak­tu­ál­ní trasu.
  2. Sle­do­vá­ní po­lo­hy vo­zi­dla v re­ál­ném čase: Sys­tém umožňuje dis­pe­če­rům zjis­tit přes­nou po­lo­hu kaž­dé­ho vo­zi­dla, což zlep­šu­je do­hled a ko­or­di­na­ci.
  3. Ak­tu­a­li­za­ce od­ha­do­va­né­ho času pří­jez­du (ETA) a vzdá­le­nos­ti: Dis­pe­če­ři mohou zís­kat ak­tu­ál­ní in­for­ma­ce o zbý­va­jí­cím čase a vzdá­le­nos­ti do cíle, což pod­po­ru­je efek­tiv­ní plá­no­vá­ní a ko­mu­ni­ka­ci se zá­kaz­ní­ky.
  4. Dy­na­mic­ké ikony na mapě: Po­mo­cí dy­na­mic­kých ikon je možné do mapy Na­vi­ga­to­ru vzdá­le­ně za­kres­lit vlast­ní ikony, pří­pad­ně je sma­zat či po­su­nout. Např. při zá­sa­ho­vé akci IZS je možné ři­di­či jed­no­ho vo­zi­dla do­čas­ně za­kres­lit do mapy po­lo­hu dal­ších vo­zi­del, po­lo­hu hyd­ran­tů apod.
  5. Obou­směr­ná ko­mu­ni­ka­ce po­mo­cí zpráv: In­te­gro­va­né funk­ce za­sí­lá­ní zpráv umožňují dis­pe­če­rům a ři­di­čům ko­mu­ni­ko­vat přímo v apli­ka­ci, což op­ti­ma­li­zu­je vý­mě­nu in­for­ma­cí.
  6. Vzdá­le­né uza­ví­rá­ní sil­nic: Dis­pe­če­ři mohou na dálku uzavřít sil­ni­ce v na­vi­gač­ním sys­té­mu, což umo­ž­ňuje au­to­ma­tic­ké pře­po­čí­tá­ní trasy a po­má­há ři­di­čům vy­hnout se do­prav­ním zá­cpám nebo uza­vír­kám.
  7. Ozná­me­ní o do­sa­že­ní prů­jezd­ních bodů a od­chyl­kách od trasy: Sys­tém ode­sí­lá ozná­me­ní, když vo­zi­dlo do­sáh­ne prů­jezd­ní­ho bodu nebo se od­chý­lí od plá­no­va­né trasy, což za­jiš­ťu­je do­dr­žo­vá­ní har­mo­no­gra­mů a tras. Této funk­ce hojně vy­u­ží­va­jí kri­tic­ké do­pra­vy, na­pří­klad bez­peč­nost­ní agen­tu­ry při pře­vo­zu peněz apod.

Tyto a další funk­ce vzdá­le­ných pří­ka­zů v Ma­p­Fac­tor Na­vi­ga­to­ru po­sky­tu­jí fir­mám efek­tiv­ní ná­stro­je pro vy­lep­še­ní tras vo­zi­del a zlep­šu­jí ko­mu­ni­ka­ci mezi dis­pe­čin­kem a ři­di­či.

Řešení na míru

S vě­do­mím od­liš­ných po­třeb růz­ných od­vět­ví na­bí­zí Ma­p­Fac­tor i vývoj při­způ­so­be­ných vzdá­le­ných pří­ka­zů na míru, které zo­hled­ňují spe­ci­fic­ké pro­voz­ní po­ža­dav­ky firem a po­má­ha­jí jim efek­tiv­ně­ji řídit a op­ti­ma­li­zo­vat trasy vo­zi­del.

 


Mohlo by vás zajímat: