Partneři Projektu CAD
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
- 13.03. Metrologické školení » Metrolog organizace
- 13.03. Altair HyperMesh – Introduction to New Interface and Technology
- 14.03. Jak plánovat zakázkovou výrobu bez stresu? Připojte se k webináři!
- 19.03. Metrologické dvoudenní školení » Metrologie v praxi I a II
- 20.03. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 31.03. HANNOVER MESSE 2025
- 05.04. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuální články
- Nový skenovací systém SCANLAB s aperturou 7 mm
- Webinář o řešení nesouladu mezi ECAD-MCAD
- Fúzní reaktor ITER – 4D vizualizace na vyšší úrovni
- Caracol představuje extrudér xHF na JEC World 2025
- Co je ZW3D CAM? Ideální volba pro malé a střední podniky
- AEC‑DATA 25 let na trhu
- Turbovrtulový motor Catalyst získal certifikaci FAA
- Webinář Poznejte Solid Edge X
CAD na www.SystemOnLine.cz
T+T Technika a trh
Létající kolo vzlétlo zatím bez člověka |
Středa, 12 Červen 2013 20:49 |
O vzniku projektu jsme už čtenáře informovali během loňského roku a také mu věnovali obsáhlý článek v CAD 4/2012, před strojírenským veletrhem v Brně. Pro zopakování můžeme uvést, že softwarové nástroje zajistila společnost Dassault Systèmes a projekt realizovaly tři v úvodu zmíněné ryze české firmy. Poskytovatel 3DExperience řešení Technodat zodpovídal především za vedení a koordinaci projektu, jeho harmonogram a rozpočet. Výrobce rámů jízdních kol Duratec poskytl rám, bezpečnostní kryty vrtulí a zároveň zajistil standardně nakupované komponenty kola. Inženýrská a konstrukční společnost Evektor spolupracovala při návrzích konceptů a jejich designu, při konstrukčním řešení některých funkčních skupin a vybrala vhodné pohonné jednotky, baterie a vrtule. Úspěšnému několikaminutovému letu všichni přítomní zatleskali a poté se filmové a televizní štáby vrhly i na hlavní aktéry, aby je vyzpovídaly. Kromě již uvedených skutečností je bezesporu zajímavá také jízda na tomto kole. Ne, že by byl někdo k ní v tomto případě připuštěn, ale k pohonu kola kromě šlapání – nechtěl bych vlastní silou pohánět příliš dlouho asi 95kilogramovou konstrukci – slouží také postranní stabilizační vrtule, které se překlopí do svislé polohy a jsou schopny kolu poskytnout údajně až 80kilometrovou rychlost, byť v technických parametrech je uvedena rychlost 50 km/h. Pro testování a vzlet létajícího kola poskytla prostory výstaviště PVA Expo Praha společnost ABF. Další informace o projektu najdete na webu www.designyourdreams.cz. Základní parametry létajícího kola:
|