Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
- 23.01. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 24.01. Seriál webinářů: Digitalizace předvýrobních procesů bez rizika
- 03.02. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
- 05.02. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 20.02. Metrologické školení » Drsnost povrchu
- 26.02. Metrologické školení » Příprava na metrologický audit
- 27.02. Metrologické školení » Prevence proti reklamacím
- 13.03. Metrologické školení » Metrolog organizace
- 19.03. Metrologické dvoudenní školení » Metrologie v praxi I a II
- 22.05. Metrologické školení » Měření tvrdosti kovových materiálů
Aktuální články
- Digitalizace předvýrobních procesů bez rizika
- Webinář Aerodynamika a Rallye Dakar 2025
- Nejnovější robustní notebooky WEROCK s AI
- Dell zjednoduší své portfolio počítačů a laptopů
- Další modely monitorů Philips pro zvýšenou produktivitu
- Projektování a dimenzování technologií pro nízkoenergetické budovy
- 27. ročník kartografické soutěže MAPA ROKU
- Nejudržitelnější monitor EIZO - monitor FLT
CAD na www.SystemOnLine.cz
Létající kolo vzlétlo zatím bez člověka |
Středa, 12 Červen 2013 20:49 |
Pražské výstaviště Letňany připravilo spolu s firmami Technodat, Evektor a Duratec přítomným televizním štábům a novinářům vzlet létajícího kolo „Flying Bike“. Virtuální prototyp navržený výhradně pomocí softwarového řešení firmy Dassault Systèmes 3DExperience přešel do funkčního prototypu, ovšem zatím létá jen v hale a na dálkové ovládání. Díky svému řešení se jedná asi o nejtěžší funkční hexakoptéru na světě (viz parametry dole), kdy hlavní síla potřebná pro vzlet kola nepochází od vztlaku na křídlech, jako u klasického letadla, ale od tahu šesti horizontálních vrtulí. O vzniku projektu jsme už čtenáře informovali během loňského roku a také mu věnovali obsáhlý článek v CAD 4/2012, před strojírenským veletrhem v Brně. Pro zopakování můžeme uvést, že softwarové nástroje zajistila společnost Dassault Systèmes a projekt realizovaly tři v úvodu zmíněné ryze české firmy. Poskytovatel 3DExperience řešení Technodat zodpovídal především za vedení a koordinaci projektu, jeho harmonogram a rozpočet. Výrobce rámů jízdních kol Duratec poskytl rám, bezpečnostní kryty vrtulí a zároveň zajistil standardně nakupované komponenty kola. Inženýrská a konstrukční společnost Evektor spolupracovala při návrzích konceptů a jejich designu, při konstrukčním řešení některých funkčních skupin a vybrala vhodné pohonné jednotky, baterie a vrtule. Úspěšnému několikaminutovému letu všichni přítomní zatleskali a poté se filmové a televizní štáby vrhly i na hlavní aktéry, aby je vyzpovídaly. Kromě již uvedených skutečností je bezesporu zajímavá také jízda na tomto kole. Ne, že by byl někdo k ní v tomto případě připuštěn, ale k pohonu kola kromě šlapání – nechtěl bych vlastní silou pohánět příliš dlouho asi 95kilogramovou konstrukci – slouží také postranní stabilizační vrtule, které se překlopí do svislé polohy a jsou schopny kolu poskytnout údajně až 80kilometrovou rychlost, byť v technických parametrech je uvedena rychlost 50 km/h. Pro testování a vzlet létajícího kola poskytla prostory výstaviště PVA Expo Praha společnost ABF. Další informace o projektu najdete na webu www.designyourdreams.cz. Základní parametry létajícího kola:
|