Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
- 26.12. workshop Strukturální mechanika v programu COMSOL Multiphysics
- 05.01. AutoCAD 2013 - základní kurz
- 07.01. AutoCAD kurz – navrhování a správa dynamických bloků
- 16.01. AutoCAD - kurz pro středně pokročilé
- 20.01. Autodesk Inventor – kurz pro středně pokročilé (modelování součástí a plochy)...
- 03.02. AutoCAD kurz – vytváření a prezentace 3D modelů
Aktuální články
- Realizujeme projekty na škole s využitím 3D tisku, 2. díl
- ModuleWorks vydává softwarové komponenty 2024.12
- Projektujeme s virtuální realitou
- Ocenění IS Digitální technické mapy krajů
- WASP debutuje s velkoobjemovou 3D tiskárnou FGF
- Robustní průmyslový tablet WEROCK Rocktab U210 G2
- Simulace tváření a dalších technologických procesů
- Anycubic představuje inovace v oblasti 3D tisku
CAD na www.SystemOnLine.cz
Létající kolo vzlétlo zatím bez člověka |
Středa, 12 Červen 2013 20:49 |
Pražské výstaviště Letňany připravilo spolu s firmami Technodat, Evektor a Duratec přítomným televizním štábům a novinářům vzlet létajícího kolo „Flying Bike“. Virtuální prototyp navržený výhradně pomocí softwarového řešení firmy Dassault Systèmes 3DExperience přešel do funkčního prototypu, ovšem zatím létá jen v hale a na dálkové ovládání. Díky svému řešení se jedná asi o nejtěžší funkční hexakoptéru na světě (viz parametry dole), kdy hlavní síla potřebná pro vzlet kola nepochází od vztlaku na křídlech, jako u klasického letadla, ale od tahu šesti horizontálních vrtulí. O vzniku projektu jsme už čtenáře informovali během loňského roku a také mu věnovali obsáhlý článek v CAD 4/2012, před strojírenským veletrhem v Brně. Pro zopakování můžeme uvést, že softwarové nástroje zajistila společnost Dassault Systèmes a projekt realizovaly tři v úvodu zmíněné ryze české firmy. Poskytovatel 3DExperience řešení Technodat zodpovídal především za vedení a koordinaci projektu, jeho harmonogram a rozpočet. Výrobce rámů jízdních kol Duratec poskytl rám, bezpečnostní kryty vrtulí a zároveň zajistil standardně nakupované komponenty kola. Inženýrská a konstrukční společnost Evektor spolupracovala při návrzích konceptů a jejich designu, při konstrukčním řešení některých funkčních skupin a vybrala vhodné pohonné jednotky, baterie a vrtule. Úspěšnému několikaminutovému letu všichni přítomní zatleskali a poté se filmové a televizní štáby vrhly i na hlavní aktéry, aby je vyzpovídaly. Kromě již uvedených skutečností je bezesporu zajímavá také jízda na tomto kole. Ne, že by byl někdo k ní v tomto případě připuštěn, ale k pohonu kola kromě šlapání – nechtěl bych vlastní silou pohánět příliš dlouho asi 95kilogramovou konstrukci – slouží také postranní stabilizační vrtule, které se překlopí do svislé polohy a jsou schopny kolu poskytnout údajně až 80kilometrovou rychlost, byť v technických parametrech je uvedena rychlost 50 km/h. Pro testování a vzlet létajícího kola poskytla prostory výstaviště PVA Expo Praha společnost ABF. Další informace o projektu najdete na webu www.designyourdreams.cz. Základní parametry létajícího kola:
|